Zadzwoń 32 506 50 85
Umów wizytę
Koszty leczenia
Poradnie specjalistyczne

POTRZEBUJESZ LEKARZA?Zadzwoń:32 506 50 85

Sporty zimowe – jak dobrze się do nich przygotować?

Zima to pora roku, która kojarzy się z feriami i sportami zimowymi. Cieszymy się, kiedy za oknem prószy biały puch, a mróz szczypie w uszy, gdyż jest to okazja do pojeżdżenia na nartach, sankach lub snowbordzie.

jak przygotować się do sportów zimowych

Zimowe szaleństwa – sprawdź, czy Twój organizm jest gotowy

Przygotowania do sezonu narciarskiego w pełni. Oprócz sprzętu warto również zadbać o kondycję i „rozruszać stawy” przed pierwszym szusem, szczególnie jeśli prowadzimy siedzący tryb życia. Upewnij się, że Twój organizm jest gotowy na zimowe szaleństwa i zmniejsz ryzyko kontuzji.

Sporty zimowe to szeroko pojęta forma aktywności fizycznej, ponieważ składa się na nią wiele dyscyplin sportowych. Wspólnym mianownikiem każdej z nich są jednak narty.

Najczęściej dochodzi do urazów skrętnych kolan: naderwania, zerwania lub uszkodzeń więzadłowych (więzadła pobocznego piszczelowego i krzyżowego przedniego) lub uszkodzenia łąkotek. Tylko co trzeci uraz narciarski dotyczy kończyny górnej.

Do typowych kontuzji kończyny górnej należą:

  • uszkodzenie więzadeł pobocznych kciuka (kciuk narciarza),
  • złamanie kości łódeczkowatej,
  • złamanie Collesa (dalszej nasady kości promieniowej),
  • zwichnięcia barku,
  • urazy stawu barkowo-obojczykowego,
  • rzadziej uszkodzenia stożka rotatorów oraz złamania.

Jak przygotować się do uprawiania sportów zimowych?

Sporty zimowe przynoszą wiele korzyści, oprócz dostarczania nam przyjemności, angażują niemal wszystkie partie mięśni, co pozwala spalić mnóstwo kalorii. Poza tym ruch na świeżym powietrzu sprzyja dotlenieniu organizmu oraz wspomaga pracę płuc i serca.

Bardzo ważne jest zwiększenie mobilności stawów i wzmocnienie układu mięśniowo-więzadłowego. Zdaniem fizjoterapeuty w tym wypadku doskonale sprawdzą się ćwiczenia statyczne i dynamiczne ukierunkowane na zwiększenie zakresów ruchów, np. spokojne ćwiczenia rozciągające.

Kolejnym istotnym warunkiem dobrego przygotowania do sportów zimowych jest poprawa ogólnej kondycji. W jeździe na nartach czy snowboardzie ogromne znaczenie odgrywają mięśnie stabilizujące tułów, czyli mięśnie okalające kręgosłup, barki, brzuch czy miednicę.

Prowadząc aktywny tryb życia przez cały rok, jesteśmy lepiej przygotowani także do podejmowania rozmaitych sportów sezonowych. Jednak na kilka tygodni przed planowanym wyjazdem na stok warto skorzystać z kilku specjalnych treningów do przygotowania się do sportów zimowych.

Jesteś zapalonym narciarzem lub snowboardzistą? Przed wyjazdem na ferie zadbaj o swoje bezpieczeństwo na stoku! Skorzystaj ze specjalnej oferty dla miłośników sportów zimowych!

Zadzwoń: 32 506 50 85
Napisz: info@holsaMED.pl

    ZAREZERWUJ TERMIN


    Polityka prywatności dostępna jest na www.holsamed.pl


    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gyncentrum
    Sp. z o.o. w zakresie niezbędnym do umówienia wizyty lub badania.


    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gyncentrum
    Sp. z o.o. w celach marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja
    2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 poz. 1000) oraz
    otrzymywanie "informacji handlowych" w rozumieniu ustawy z dnia 18
    lipca 2002 r. (Dz.U. nr 144, poz.1204 z późn. zm.) o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną.